Lumee.cz VOP

Obecné obchodní podmínky


Smlouva uzavřená na základě tohoto dokumentu není archivována (následně není přístupná, uzavření smlouvy prokazují údaje o objednávce), vzniká konkludentním právním jednáním, nejedná se o písemnou smlouvu, je sepsána v maďarském jazyce a neodkazuje na žádný etický kodex. V případě dotazů týkajících se provozu e-shopu, procesu objednávání a doručení jsme vám k dispozici na uvedených kontaktech.

Platnost těchto VOP se vztahuje na právní vztahy na webu Poskytovatele (https://lumee.cz/) a jeho subdoménách. Tyto VOP jsou nepřetržitě dostupné (a ke stažení, kdykoli k vytištění) na následující webové stránce: https://lumee.cz/aszf.

Definice:

Felhasználó: Bude-li jakákoli fyzická osoba, právnická osoba nebo organizace využívat služby Poskytovatele, uzavře s Poskytovatelem smlouvu.

F Spotřebitel: Uživatel, který jedná mimo rámec svého povolání, samostatné činnosti nebo podnikatelské činnosti.

Podnikání: Osoba jednající v rámci svého povolání, samostatné činnosti nebo podnikatelské činnosti.

Poskytovatel: Přirozená osoba, právnická osoba nebo organizace bez právní subjektivity poskytující služby související s informační společností, která poskytuje služby uživateli a uzavírá s uživatelem smlouvu.

1. ÚDAJE POSKYTOVATELE

Název poskytovatele služby: Pap Ármin e.v.
Sídlo poskytovatele služby (a zároveň místo vyřizování stížností): 2700 Cegléd, Alkotmány utca 22.
A poskytovatelův kontaktní údaj, pravidelně používaná elektronická poštovní adresa pro komunikaci s uživateli: contact@lumee.hu 
IČO/registrace poskytovatele služby: 60134420
A poskytovatelovo daňové číslo: 90794663-1-33
Nyilvántartásba bejegyző hatóság neve / engedélyező hatóság és engedély szám (ha van): Národní daňový a celní úřad
Telefonní číslo poskytovatele služby: +36 30 563 2740
Jazyk smlouvy: maďarština
A název, adresa a e-mailová adresa poskytovatele úložiště:

Shopify Inc.
Sídlo: 150 Elgin St, Suite 800, Ottawa, ON, K2P 1L4, Kanada
Telefon: +1 888 746 7439
E-mail: support@shopify.com
Honlap: shopify.com



 

2. ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ

2.1. Na otázky neupravené v těchto VOP, jakož i na výklad těchto VOP, se použije maďarské právo, zejména zákon č. V z roku 2013 o občanském zákoníku („Ptk.“), zákon č. CVIII z roku 2001 o některých otázkách elektronických obchodních služeb a služeb informační společnosti (Elker. tv.), a nařízení vlády č. 45/2014 (II. 26.) o podrobných pravidlech smluv mezi spotřebitelem a podnikatelem. Na speciální produkty se vztahují příslušné odvětvové právní předpisy. Závazná ustanovení příslušných právních předpisů jsou pro strany závazná i bez zvláštní dohody.

2.2. Tato Všeobecná obchodní podmínka (VOP) je platná od 17. března 2025 a zůstává v platnosti do odvolání. Změny této VOP zveřejní Poskytovatel na webových stránkách a registrované/nebo dříve nakupující uživatele o změnách informuje e-mailem. Změny se nedotýkají dříve uzavřených smluv, tedy změny nemají zpětnou platnost.

2.3. Poskytovatel si vyhrazuje všechna práva k webové stránce, jejím jakýmkoli částem a obsahem na ní zveřejněným, stejně jako k distribuci webové stránky. Je zakázáno stahovat, elektronicky ukládat, zpracovávat a prodávat obsah webové stránky nebo jakoukoli jeho část bez písemného souhlasu Poskytovatele (s výjimkou tohoto dokumentu a informací o ochraně osobních údajů).

2.4. Poskytovatel nenese odpovědnost za nákup a prodej produktů zveřejněných na jiných webových stránkách, které nejsou provozovány Poskytovatelem a nejsou s Poskytovatelem spojeny.

3. REGISTRACE / NÁKUP

3.1. V případě uvedení nepravdivých nebo jinou osobou souvisejících údajů při využívání/služby/objednávce/předplatném může oprávněná strana elektronickou smlouvu před soudem napadnout. V důsledku úspěšného napadení (výhra v soudním sporu) se smlouva od okamžiku jejího uzavření stává neplatnou, nebo pokud smlouva zakrývá jinou smlouvu, práva a povinnosti stran se posuzují podle zakryté smlouvy.

3.2. Poskytovatel nenese žádnou odpovědnost za zpoždění dodávky nebo jiné problémy a chyby způsobené nesprávnými a/nebo nepřesnými údaji poskytnutými uživatelem. Poskytovatel však informuje uživatele, že po dohodě a jednoznačné identifikaci uživatele může opravit nesprávně zadané údaje v objednávce, aby fakturace a doručení nebyly nijak omezeny.

3.3. Poskytovatel nenese odpovědnost za škody vzniklé v důsledku toho, že uživatel zapomene své heslo nebo se k němu dostanou neoprávněné osoby z jakéhokoli důvodu, který nelze přičíst poskytovateli (pokud je na stránce registrace).

4. ROZSAH A CENY DOSTUPNÝCH PRODUKTŮ A SLUŽEB

4.1. Zobrazené produkty lze objednat z internetového obchodu online (v některých případech telefonicky). Ceny uvedené u produktů jsou v forintech, jsou to ceny včetně DPH (tedy obsahují zákonem stanovenou daň z přidané hodnoty, nebo pokud Poskytovatel fakturuje bez DPH, jsou ceny konečné částky k úhradě), avšak nezahrnují poplatky za dopravu a platbu. Za balné se neúčtuje žádný zvláštní poplatek, pokud uživatel nepožaduje dárkové nebo jiné speciální balení.

4.2. V e-shopu poskytovatel podrobně uvede název produktu, popis produktu, zobrazí fotografie produktů (pokud je to možné).

4.3. Pokud je zavedená akční cena, Poskytovatel plně informuje Uživatele o akci a jejím přesném trvání. Poskytovatel při stanovení akčních cen postupuje zákonně a dodržuje pravidla vyhlášky č. 4/2009 (I. 30.) NFGM-SZMM o podrobných pravidlech uvádění prodejní ceny a jednotkové ceny výrobků a ceny služeb.

4.4. V případě uvedení chybné ceny není Poskytovatel povinen objednávku za tuto cenu potvrdit, ale má možnost nabídku odmítnout a nabídnout potvrzení za správnou, skutečnou cenu, kterou má Uživatel právo znát.

  • nepřijmout upravenou nabídku, zrušit objednávku.
  • udržet vaši objednávku za správnou cenu.

Podle zákona č. V z roku 2013 o občanském zákoníku (Ptk.) vzniká smlouva vzájemným a shodným vyjádřením vůle stran. Pokud se strany nedokážou dohodnout na smluvních podmínkách, tedy neexistuje vzájemné a shodné vyjádření vůle stran, nelze hovořit o platně uzavřené smlouvě, ze které by vyplývala práva a povinnosti.

Hodnotí se jako chybná cena

  • 0 Ft-os,
  • 1 Ft-os, illetve
  • az ta akční cena, která neodpovídá uvedenému procentuálnímu slevovému podílu vzhledem k původní ceně. Například, pokud je původní cena produktu 10 000 Ft a platí na něj sleva 50 %, správná akční cena by měla být 5 000 Ft. Nesprávná cena je ta, pokud se místo toho zobrazí 1 000 Ft nebo 2 000 Ft.



5. POSTUP OBJEDNÁVKY

5.1. Z webového obchodu mohou nakupovat pouze soukromé osoby, pro firmy není možné zadat objednávku.

5.2. Uživatel se po registraci přihlásí do webového obchodu/nebo může nákup zahájit i bez registrace.

5.3. Uživatel vloží vybrané produkty do košíku. Uživatel může kdykoli zobrazit obsah košíku kliknutím na ikonu „košík“.

5.4. Uživatel nastaví počet kusů produktu nebo produktů, které chce zakoupit.

5.5. Pokud nechcete nakoupit další zboží, zkontrolujte počet kusů zboží, které chcete koupit. Kliknutím na ikonu „smazat - X“ můžete odstranit obsah košíku. Pro potvrzení množství klikněte na ikonu „+/“. Uživatel.

5.6. Uživatel zadá dodací adresu a poté zvolí způsob dopravy/platby, jehož typy jsou následující:

5.6.1. Způsoby platby:

Platba na dobírku: Pokud je objednané zboží doručováno kurýrní službou nebo na výdejní místo, má uživatel možnost uhradit celkovou částku objednávky kurýrovi nebo na výdejním místě v hotovosti nebo platební kartou při převzetí objednaného zboží.

Online bankovní kartou: Uživatel má možnost zaplatit celkovou hodnotu objednávky online bankovní kartou prostřednictvím bezpečného platebního systému finančního poskytovatele využívaného Poskytovatelem.

5.6.2. Náklady na dopravu (hrubé částky):

 

Csomagpont szállítás:
1290 Ft +350 Ft platbou na dobírku

 

5.7. Celková částka k úhradě zahrnuje všechny náklady podle shrnutí objednávky a potvrzovacího e-mailu. Uživatel je podle § 6:127 občanského zákoníku povinen bez prodlení ověřit, zda kvalita a množství objednaného zboží odpovídá. Dodání zboží probíhá v pracovní dny v době od 8 do 17 hodin.

5.8. Po zadání údajů může Uživatel odeslat svou objednávku kliknutím na tlačítko „platba/odeslání objednávky“, přičemž si může ještě jednou zkontrolovat zadané údaje, případně k objednávce připojit poznámku nebo nám e-mailem sdělit další přání týkající se objednávky.

5.9. Uživatel objednávkou bere na vědomí, že podle § 15 vyhlášky vlády č. 45/2014 Sb. (ze dne 26. 2.) a dalších podmínek (např. § 20) vzniká s objednávkou povinnost platby.

5.10. Oprava chyb při zadávání dat: Uživatel může před dokončením objednávkového procesu vždy vrátit se do předchozí fáze, kde může opravit zadaná data. Podrobně: Během objednávky je možné zobrazit a upravit obsah košíku; pokud košík neobsahuje požadované množství, může uživatel do pole pro zadání množství ve sloupci množství napsat požadovaný počet kusů a poté stisknout tlačítko „aktualizovat/aktualizovat košík“. Pokud chce uživatel odstranit produkty z košíku, klikne na tlačítko „X“ „smazat“. Během objednávky má uživatel neustále možnost opravovat nebo mazat zadaná data. Uživatel má také možnost požádat o opravu případných chyb po odeslání objednávky telefonicky nebo e-mailem.

5.11. Uživatel obdrží potvrzení o objednávce e-mailem po odeslání objednávky. Pokud toto potvrzení nedorazí k Uživateli do očekávané lhůty v závislosti na povaze služby, nejpozději však do 48 hodin od odeslání objednávky Uživatelem, je Uživatel osvobozen od závazku nabídky nebo smluvní povinnosti. Objednávka a její potvrzení se považují za doručené Poskytovateli, resp. Uživateli, když se stanou pro něj přístupnými. Poskytovatel vylučuje svou odpovědnost za potvrzení, pokud potvrzení nedorazí včas z důvodu, že Uživatel při registraci uvedl nesprávnou e-mailovou adresu nebo kvůli zaplnění úložiště přidruženého k jeho účtu nemůže přijímat zprávy.

5.12. Uživatel bere na vědomí, že potvrzení uvedené v předchozím bodě je pouze automatické potvrzení a nevzniká tím smlouva. Smlouva vzniká až ve chvíli, kdy Poskytovatel po automatickém potvrzení uvedeném v předchozím bodě zašle uživateli další e-mail s informacemi o podrobnostech objednávky a očekávaném termínu plnění.

5.13. Zveřejňování hodnocení zákazníků, pravidla

V našem internetovém obchodě jsou k dispozici pouze takové spotřebitelské recenze, které zaslali spotřebitelé, kteří produkt zakoupili nebo používali. Nevybíráme recenze tak, že bychom zobrazovali pouze pozitivní hodnocení. Přísně je zakázáno zveřejňovat nepravdivé spotřebitelské recenze nebo doporučení za účelem propagace našich produktů.

6. ZPRACOVÁNÍ A VYŘÍZENÍ OBJEDNÁVEK

6.1. Zpracování objednávek probíhá v pořadí jejich přijetí během pracovních dnů a pracovní doby. Objednávku lze podat i mimo uvedené časy zpracování, pokud je podána po skončení pracovní doby, bude zpracována následující pracovní den. Zákaznický servis poskytovatele vždy elektronicky potvrdí, kdy může vaši objednávku splnit.

6.2. Obecná lhůta plnění, do 1-4 pracovních dnů od uzavření smlouvy.

6.3. Na základě kupní smlouvy je Poskytovatel povinen převést vlastnické právo k věci, uživatel je povinen zaplatit kupní cenu a převzít věc.

6.4. Pokud je prodávající podnikatel a kupující spotřebitel a prodávající se zaváže doručit věc kupujícímu, přechází nebezpečí škody na kupujícího ve chvíli, kdy kupující nebo třetí osoba jím určená věc převezme. Nebezpečí škody přechází na kupujícího při předání dopravci, pokud dopravce byl pověřen kupujícím, za předpokladu, že dopravce nebyl prodávajícím navržen.

6.5. V případě prodlení Poskytovatele je uživatel oprávněn stanovit dodatečnou lhůtu. Pokud prodávající v této dodatečné lhůtě nesplní své povinnosti, má kupující právo odstoupit od smlouvy.

6.6. Uživatel je oprávněn odstoupit od smlouvy bez stanovení dodatečné lhůty, pokud
a) poskytovatel odmítl plnění smlouvy; nebo
b) smlouva měla být splněna ve stanoveném termínu plnění podle dohody stran nebo vzhledem k rozpoznatelnému účelu služby – a nikoli jindy.

Ha poskytovatel zpozdí plnění, uživatel může požadovat plnění, nebo pokud v důsledku zpoždění zanikl zájem na plnění smlouvy, může od smlouvy odstoupit.

A Uživatel nemusí prokázat zánik zájmu o plnění k odstoupení od smlouvy, pokud
a) smlouva měla být splněna ve stanoveném termínu plnění podle dohody stran nebo vzhledem k rozpoznatelnému účelu služby – a nikoli jindy; nebo
b) oprávněný stanovil přiměřenou dodatečnou lhůtu k plnění a dodatečná lhůta uplynula bez úspěchu.

6.7. Pokud Poskytovatel nesplní závazek převzatý ve smlouvě z důvodu, že produkt uvedený ve smlouvě není k dispozici, je povinen o tom neprodleně informovat Uživatele a zároveň neprodleně vrátit Uživateli zaplacenou částku, dále je Poskytovatel povinen zajistit, aby Uživateli byly umožněny uplatnit další práva zajištěná zákonem pro případ vadného plnění.

6.8. Poskytovatel upozorňuje uživatele, že pokud uživatel nepřevezme řádně dodané objednané zboží (bez ohledu na způsob platby), dopouští se porušení smlouvy a přesně podle § 6:156 odst. 1 občanského zákoníku se dostává do prodlení.

To znamená, že Poskytovatel na základě pravidel bezdůvodného nakládání – pokud Spotřebitel neoznámí svůj úmysl odstoupit od smlouvy (a neučiní prohlášení, zda chce převzít objednané zboží) – uplatní vůči Uživatelům obvyklé náklady na skladování zboží a náklady na dopravu (včetně případného dobírkového poplatku) (tam i zpět).

Poskytovatel upozorňuje uživatele, že za účelem uplatnění takto vzniklých právních nároků využije pomoc svých právníků, a proto veškeré další (právní) náklady vzniklé z porušení smlouvy (včetně poplatků za řízení o platebním rozkazu) nese uživatel.

7. PRÁVO NA ODSTOUPENÍ

7.1. Podle směrnice Evropského parlamentu a Rady 2011/83/EU a dále podle podrobného nařízení o smlouvách mezi spotřebitelem a podnikatelem č. 45/2014 (II.26.) vlády má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu.

Spotřebitel má právo na odstoupení od smlouvy nebo právo na výpověď

a) v případě smlouvy o koupi a prodeji zboží

aa) produktu,

ab) při prodeji více produktů, pokud se poskytování jednotlivých produktů uskutečňuje v různých časech, platí to pro produkt, který byl poskytnut jako poslední,

ac) v případě produktu sestávajícího z více položek nebo kusů platí pro poslední dodanou položku nebo kus,

ad) pokud je produkt třeba poskytovat pravidelně v určitém časovém období, první poskytování služby musí být,

spotřebitel může uplatnit své právo do čtrnácti dnů ode dne převzetí zboží spotřebitelem nebo třetí osobou jím určenou, která není dopravcem.

Pokud Poskytovatel nesplní tuto informaci, lhůta pro odstoupení od smlouvy 14 dnů se prodlužuje o dvanáct měsíců. Pokud Poskytovatel poskytne informace po uplynutí 14 dnů od dne převzetí zboží nebo uzavření smlouvy, ale do 12 měsíců, lhůta pro odstoupení od smlouvy je 14 dnů od doručení těchto informací.

7.2. Spotřebitel může uplatnit své právo odstoupit od smlouvy jasným prohlášením o tom, nebo 45/2014. (II.26.) vládní nařízení 2. prostřednictvím vzoru prohlášení stanoveného v příloze 2.

7.3. Lhůta pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy uplyne 14 dní ode dne, kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba odlišná od dopravce převezme zboží.

7.4. Spotřebitel může uplatnit své právo na odstoupení od smlouvy i v období mezi dnem uzavření smlouvy a dnem převzetí produktu.

7.5. Přímé náklady na vrácení produktu nese Spotřebitel, Poskytovatel nepřevzal odpovědnost za tyto náklady.

7.6. Při uplatnění práva na odstoupení od smlouvy nenese spotřebitel žádné další náklady kromě nákladů na vrácení zboží.

7.7. Právo na odstoupení od smlouvy nepřísluší spotřebiteli u zboží, které není vyrobeno předem a bylo vyrobeno na základě pokynů spotřebitele nebo na jeho výslovnou žádost, nebo u produktu, který byl jednoznačně přizpůsoben osobě spotřebitele.

7.8. Spotřebitel rovněž nem může uplatnit právo na odstoupení od smlouvy (úplný výčet výjimek podle nařízení, čl. 29 odst. 1):

a) v případě smlouvy o poskytování služby po úplném splnění služby, avšak pokud smlouva zakládá platební povinnost pro spotřebitele, pouze tehdy, pokud bylo plnění zahájeno s výslovným předchozím souhlasem spotřebitele a s jeho vědomím, že ztrácí právo odstoupit, jakmile podnikatel smlouvu zcela splní;

b) u zboží nebo služby, jejichž cena nebo poplatek závisí na kolísání, které podnik na finančním trhu nemůže ovlivnit, a to i v rámci lhůty stanovené v odstavci 2 § 20;

c) v případě zboží, které není předem vyrobené, a které bylo vyrobeno podle pokynů spotřebitele nebo na jeho výslovnou žádost, nebo v případě zboží, které bylo jasně přizpůsobeno osobě spotřebitele;


d) pokud jde o zboží podléhající zkáze nebo zboží s krátkou dobou trvanlivosti;

e) u zboží v uzavřeném obalu, které z důvodů ochrany zdraví nebo hygieny nelze po otevření po předání vrátit;

f) pokud jde o zboží, které svou povahou nelze po předání oddělit od jiného zboží;

g) pokud jde o alkoholický nápoj, jehož skutečná hodnota závisí na tržních výkyvech, které podnik nemůže ovlivnit, a jehož cena byla dohodnuta stranami při uzavření kupní smlouvy, avšak plnění smlouvy nastane až po uplynutí třicátého dne od jejího uzavření;

h) v případě podnikatelské smlouvy, kdy podnikatel na výslovnou žádost spotřebitele navštíví spotřebitele za účelem provedení naléhavých oprav nebo údržbářských prací;

i) pokud jde o prodej uzavřených zvukových nebo obrazových záznamů a kopií počítačového softwaru, pokud spotřebitel po předání obal otevřel;

j) v případě novin, časopisů a periodik, s výjimkou předplatných smluv;

k) v případě smluv uzavřených na veřejné dražbě;

l) s výjimkou služeb pro bytové účely, v případě smlouvy o poskytování ubytování, přepravě, pronájmu osobních automobilů, stravování nebo služeb souvisejících s volnočasovými aktivitami, pokud byla ve smlouvě stanovena lhůta nebo termín plnění;

m) pokud jde o digitální obsah poskytnutý na nehmotném nosiči dat, jestliže podnik zahájil plnění s výslovným předchozím souhlasem spotřebitele a spotřebitel současně s tímto souhlasem prohlásil, že bere na vědomí, že po zahájení plnění ztrácí právo na odstoupení/ukončení smlouvy, a dále podnik zaslal spotřebiteli potvrzení podle § 12 odst. 2 nebo § 18.

7.9. Poskytovatel v případě smlouvy uzavřené na dálku bezodkladně, nejpozději však do čtrnácti dnů od obdržení oznámení o odstoupení, vrátí spotřebiteli plnou částku zaplacenou jako protihodnotu, včetně nákladů vzniklých v souvislosti s plněním. Současně však poskytovateli náleží právo zadržovací.

7.10. Při vrácení peněz poskytovatel použije stejný způsob platby, jaký byl použit při původním obchodním jednání, pokud spotřebitel výslovně nesouhlasí s použitím jiného způsobu platby; z tohoto způsobu vrácení peněz nevznikají spotřebiteli žádné dodatečné náklady.

7.11. Spotřebitel je povinen zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů od doručení oznámení o odstoupení od smlouvy poskytovateli služby, vrátit nebo poslat zpět poskytovateli služby. Pokud podnikatel prodává zboží také v kamenné prodejně a spotřebitel uplatní právo na odstoupení osobně v prodejně podnikatele, má zároveň právo zboží podnikateli vrátit.

7.12. V případě odstoupení od smlouvy spotřebitelem písemnou formou stačí, když do 14 dnů odešle prohlášení o odstoupení.

7.13. Spotřebitel dodrží lhůtu, pokud zboží vrátí nebo předá před uplynutím 14denní lhůty. Vrácení se považuje za včasné, pokud spotřebitel zboží odešle před uplynutím lhůty.

7.14. Spotřebitel nese pouze přímé náklady na vrácení zboží.

7.15. Poskytovatel není povinen spotřebiteli hradit dodatečné náklady, které vzniknou v důsledku výběru způsobu dopravy odlišného od nejlevnějšího běžného způsobu přepravy nabízeného poskytovatelem.

7.16. Poskytovatel může zadržet vrácení peněz, dokud neobdrží zboží nebo dokud spotřebitel nedoloží důkaz o jeho odeslání: je třeba vzít v úvahu dřívější z těchto dvou okamžiků.

7.17. Pokud chce Spotřebitel uplatnit své právo na odstoupení, může tak učinit prostřednictvím některého z kontaktních údajů Poskytovatele písemně (například pomocí přiloženého prohlášení), telefonicky nebo i osobně. Při písemném oznámení se bere v úvahu datum odeslání poštou / předání kurýrovi / odeslání e-mailem, při telefonickém oznámení pak okamžik telefonického kontaktu.

7.18. Spotřebitel odpovídá pouze za snížení hodnoty vzniklé z používání přesahujícího nezbytné užití k určení povahy, vlastností a fungování produktu.

7.19. O podrobných pravidlech smluv mezi spotřebitelem a podnikatelem podle vládního nařízení č. 45/2014 (II.26.) (dále jen: R) zde érhető el.

7.20. Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2011/83/EU itt érhető el.

7.21. Spotřebitel může kontaktovat Poskytovatele také s jinými stížnostmi na kontaktech uvedených v tomto Provozním řádu.

7.22. Právo na odstoupení od smlouvy náleží pouze uživatelům, kteří jsou považováni za spotřebitele podle Občanského zákoníku.

7.23. Právo na odstoupení od smlouvy nepřísluší podnikateli, tj. osobě, která jedná v rámci svého povolání, samostatné výdělečné činnosti nebo obchodní činnosti.

7.24. (Pouze pokud poskytovatel kromě prodeje poskytuje také službu.)

Ha spotřebitel odstoupí od smlouvy uzavřené na dálku po zahájení plnění, je povinen zaplatit podnikateli poměrnou část ceny za poskytnuté služby do okamžiku oznámení odstoupení podnikateli. Částka, kterou má spotřebitel zaplatit poměrně, se stanoví na základě celkové ceny sjednané ve smlouvě včetně daně. Pokud spotřebitel prokáže, že takto stanovená celková částka je nepřiměřeně vysoká, poměrná částka se vypočítá na základě tržní hodnoty služeb poskytnutých do okamžiku ukončení smlouvy. Při stanovení tržní hodnoty je třeba zohlednit cenu stejné služby poskytované podnikateli vykonávajícími stejnou činnost ke dni uzavření smlouvy.

A spotřebitel při uplatnění práva na odstoupení/ukončení nenese následující náklady:
a) úplné nebo částečné náklady na plnění smlouvy o poskytování služby, pokud
aa) podnik nesplnil informační povinnost stanovenou v § 11 odst. 1 písm. i) nebo k) zákona, nebo
ab) spotřebitel nežádal o zahájení plnění služby podle § 13 a § 19 R před uplynutím lhůty stanovené v odstavci 2 § 20 R;
b) náklady na úplné nebo částečné poskytnutí digitálního obsahu, který není na hmotném datovém nosiči, pokud
ba) spotřebitel nedal výslovný, předchozí souhlas s tím, aby plnění bylo zahájeno před uplynutím lhůty stanovené v § 20 odst. 2 R,
bb) spotřebitel současně s udělením souhlasu podle bodu ba) nevyslovil souhlas s tím, že si je vědom, že udělením souhlasu ztrácí své právo podle § 20 R, nebo
bc) podnik nesplnil povinnost poskytnout potvrzení podle § 12 odst. 2 nebo podle § 18 R.

7.25. Postup uplatnění práva na odstoupení od smlouvy:

7.25.1. Pokud chce Spotřebitel uplatnit právo na odstoupení, je povinen oznámit svůj záměr odstoupit Poskytovateli na jeho kontaktních údajích.

7.25.2. Spotřebitel uplatní právo na odstoupení od smlouvy včas, pokud odešle své prohlášení o odstoupení před uplynutím 14 dnů od převzetí zboží. V případě odstoupení písemnou formou stačí zaslat pouze prohlášení o odstoupení do 14 dnů.

7.25.3. Spotřebitel je v případě odstoupení povinen objednané zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů od oznámení odstoupení, zaslat zpět na adresu Poskytovatele nebo jej předat Poskytovateli. Dodržení lhůty se považuje za splněné, pokud zboží odešle před uplynutím 14denní lhůty (není nutné, aby zboží dorazilo do 14 dnů). Objednatel nese přímé náklady spojené s vrácením zboží v souvislosti s uplatněním práva na odstoupení. Pokud podnikatel prodává zboží také v kamenné prodejně a spotřebitel uplatní právo na odstoupení osobně v prodejně podnikatele, má zároveň právo zboží podnikateli vrátit.

7.25.4. Poskytovatel však není povinen spotřebiteli uhradit dodatečné náklady, které vzniknou v důsledku výběru způsobu dopravy odlišného od nejlevnějšího běžného způsobu přepravy nabízeného poskytovatelem. Spotřebitel může uplatnit právo na odstoupení od smlouvy i v období mezi dnem uzavření smlouvy a dnem převzetí zboží.

7.25.5. Při koupi více produktů, pokud je dodání jednotlivých produktů v různých termínech, může kupující uplatnit právo na odstoupení od smlouvy do 14 dnů od převzetí posledního dodaného produktu nebo v případě produktu složeného z více položek či kusů od převzetí poslední položky nebo kusu.

8. ZÁRUKA, ZÁRUKA NA VADY

Chybné plnění

Poskytovatel plní vadně, pokud služba v době plnění neodpovídá kvalitativním požadavkům stanoveným ve smlouvě nebo v právním předpisu. Poskytovatel neplní vadně, pokud oprávněná osoba znala vadu již v době uzavření smlouvy nebo ji v té době musela znát.

Ve smlouvě mezi spotřebitelem a podnikatelem je neplatné ustanovení, které se odchyluje od ustanovení této kapitoly týkajících se odpovědnosti za vady a záruky ve prospěch spotřebitele.

Více práv z odpovědnosti za vady náleží pouze uživatelům, kteří jsou považováni za spotřebitele podle občanského zákoníku.

Uživatel kvalifikovaný jako podnikatel: osoba, která jedná v rámci svého povolání, samostatné činnosti nebo obchodní činnosti.

Kvalitní záruka

8.1. V jakých případech může Uživatel uplatnit právo z odpovědnosti za vady?

Felhasználó může v případě vadného plnění Poskytovatele uplatnit vůči Poskytovateli nárok z odpovědnosti za vady podle pravidel Občanského zákoníku.

8.2. Jaká práva náleží uživateli na základě reklamace z odpovědnosti za vady?

Uživatel může podle svého výběru uplatnit následující reklamace z odpovědnosti za vady: může požadovat opravu nebo výměnu, pokud není splnění požadavku zvoleného uživatelem nemožné nebo by pro podnik znamenalo nepřiměřené dodatečné náklady ve srovnání s plněním jiného požadavku. Pokud opravu nebo výměnu nepožadoval nebo nemohl požadovat, může požadovat přiměřené snížení ceny nebo – v krajním případě – odstoupit od smlouvy. Ze zvoleného práva z odpovědnosti za vady může přejít na jiné, náklady na přechod však nese uživatel, pokud nebyl důvodný nebo pokud k němu podnik nedal podnět.

Spotřebitel je oprávněn - v závislosti na závažnosti porušení smlouvy - požadovat přiměřené snížení protihodnoty nebo zrušení kupní smlouvy, pokud

a) podnik neprovedl opravu nebo výměnu, nebo ji provedl, ale částečně nebo zcela neprovedl demontáž a opětovné uvedení do provozu, nebo odmítl uvést zboží do souladu se smlouvou;

b) došlo k opakované chybě plnění, přestože se podnik pokusil zboží uvést do souladu se smlouvou;

c) chyba plnění je natolik závažná, že odůvodňuje okamžité snížení ceny nebo okamžité zrušení kupní smlouvy; nebo

d) podnik neuznal závazek dodat zboží v souladu se smlouvou, nebo je z okolností zřejmé, že podnik v přiměřené lhůtě nebo bez významné újmy na zájmech spotřebitele zboží v souladu se smlouvou dodat nehodlá.

Ha spotřebitel chce ukončit kupní smlouvu s odkazem na vadné plnění, podnikatel nese důkazní břemeno, že vada je nevýznamná.

Spotřebitel je oprávněn zadržet zbývající část kupní ceny - v závislosti na závažnosti porušení smlouvy - zčásti nebo zcela, dokud podnik nesplní své povinnosti týkající se řádného plnění a vadného plnění.

Rozumná lhůta pro opravu nebo výměnu zboží začíná běžet od okamžiku, kdy spotřebitel oznámil vadu podnikateli.

A spotřebitel musí poskytnout zboží k dispozici podnikateli za účelem opravy nebo výměny.

V případě smlouvy mezi spotřebitelem a podnikatelem musí podnikatel na své náklady zajistit zpětný odběr vyměněného zboží. Pokud oprava nebo výměna vyžaduje odstranění zboží, které bylo vzhledem k povaze a účelu zboží - před zjištěním vady - uvedeno do provozu, zahrnuje povinnost týkající se opravy nebo výměny odstranění nevhodného zboží a uvedení do provozu zboží dodaného jako náhrada nebo opraveného zboží, případně úhradu nákladů na odstranění a uvedení do provozu.

Protislužba je přiměřená tehdy, pokud její částka odpovídá rozdílu mezi hodnotou zboží, na kterou by měl Spotřebitel nárok v případě řádného plnění smlouvy, a hodnotou zboží, kterou Spotřebitel skutečně obdržel.

Právo spotřebitele na záruku za vady týkající se zrušení kupní smlouvy může být uplatněno právním prohlášením adresovaným podnikateli, kterým se vyjadřuje rozhodnutí o zrušení.

Pokud vadné plnění podle kupní smlouvy postihuje pouze určitou část dodaného zboží a jsou splněny podmínky pro uplatnění práva na zrušení smlouvy v souvislosti s touto částí, může spotřebitel kupní smlouvu zrušit pouze ohledně vadného zboží, avšak může ji zrušit i ohledně jakéhokoli jiného zboží získaného současně, pokud nelze od spotřebitele rozumně očekávat, že si ponechá pouze zboží odpovídající smlouvě.

Ha spotřebitel ukončí kupní smlouvu v plném rozsahu nebo pokud se týká části zboží dodaného na základě kupní smlouvy, pak

a) spotřebitel musí na náklady podniku vrátit podnikem dotčené zboží; a

b) podnik musí neprodleně vrátit spotřebiteli kupní cenu za dotčené zboží, jakmile obdrží zboží nebo doklad potvrzující jeho vrácení.

8.3. V jaké lhůtě může Uživatel uplatnit reklamaci z odpovědnosti za vady?

Uživatel (pokud je považován za spotřebitele) je povinen vadu oznámit bez zbytečného odkladu poté, co ji zjistí, nejpozději však do dvou měsíců od zjištění vady. Zároveň upozorňujeme, že práva z odpovědnosti za vady nelze uplatnit po uplynutí dvouleté promlčecí lhůty od splnění smlouvy (v případě podnikatelů nebo použitých výrobků je tato lhůta 1 rok). (U výrobků s datem spotřeby lze práva z odpovědnosti za vady uplatnit do konce doby spotřeby).

Ha a digitální prvky v případě zboží obsahujícího digitální obsah nebo digitální službu smlouva o koupi a prodeji upravuje poskytování digitálního obsahu nebo digitální služby po stanovenou dobu, podnik je odpovědný za vady zboží týkající se digitálního obsahu nebo digitální služby, pokud chyba

a) v případě nepřetržité služby s dobou trvání nepřesahující dva roky do dvou let od splnění dodávky zboží; nebo

b) v případě nepřetržité služby trvající déle než dva roky po celou dobu trvání nepřetržité služby

következik be vagy válik felismerhetővé.

8.4. Proti komu může uplatnit nárok z odpovědnosti za vady?

Uživatel může vůči Poskytovateli uplatnit nárok z odpovědnosti za vady.

8.5. Jaké další podmínky platí pro uplatnění práv z odpovědnosti za vady (pokud je Uživatel považován za spotřebitele)?

Do 1 roku od splnění není pro uplatnění reklamace kromě oznámení vady žádná další podmínka, pokud uživatel prokáže, že produkt nebo službu poskytla společnost provozující webový obchod. Po uplynutí 1 roku od splnění je však uživatel povinen prokázat, že zjištěná vada existovala již v době splnění.

Termín záruky produktu

8.6. V jakých případech může Spotřebitel uplatnit právo z odpovědnosti za vady a jaká práva náleží Spotřebiteli na základě reklamace z odpovědnosti za vady?

V případě vady movité věci může spotřebitel - podle svého výběru - uplatnit právo z odpovědnosti za vady nebo uplatnit nárok z odpovědnosti za výrobek podle pravidel občanského zákoníku.

Jako reklamaci záruky na výrobek může spotřebitel požadovat opravu nebo výměnu vadného výrobku.

8.7. Proti komu může uplatnit reklamaci z odpovědnosti za vady výrobku?

Termínová práva z odpovědnosti za výrobek můžete uplatnit vůči výrobci nebo distributorovi výrobku (dále společně jen „výrobce“).

8.8. V jakých případech se považuje výrobek za vadný?

Produkt je vadný, pokud nesplňuje kvalitativní požadavky platné v době jeho uvedení na trh, nebo pokud nemá vlastnosti uvedené v popisu poskytnutém výrobcem.

8.9. V jaké lhůtě může Spotřebitel uplatnit reklamaci z odpovědnosti za vady výrobku?

Spotřebitel může uplatnit reklamaci z odpovědnosti za vady výrobku do dvou let od uvedení výrobku na trh výrobcem. Po uplynutí této lhůty toto právo zaniká.

8.10. Jaké pravidlo důkazního břemene platí při uplatňování nároku z odpovědnosti za vady výrobku?

V případě uplatnění reklamace z odpovědnosti za vady produktu musíte prokázat, že vada produktu existovala v době uvedení výrobku na trh výrobcem.

8.11. V jakých případech je výrobce osvobozen od odpovědnosti za záruku za jakost výrobku?

A výrobce je osvobozen od odpovědnosti za vady výrobku, pokud dokáže, že

- produkt nebyl vyroben ani uveden na trh v rámci jeho podnikatelské činnosti, nebo

- chyba podle stavu vědy a techniky v době uvedení na trh nebyla rozpoznatelná, nebo

- vada produktu vyplývá z použití zákona nebo povinného úředního předpisu.

A výrobce musí prokázat pouze jednu příčinu, aby se mohl zprostit odpovědnosti.

Upozorňuji, že spotřebitel může uplatnit nároky z odpovědnosti za vady současně a paralelně vůči podnikateli z odpovědnosti za vady a vůči výrobci z odpovědnosti za výrobek za stejnou vadu. V případě úspěšného uplatnění nároku z odpovědnosti za výrobek může nárok z odpovědnosti za vady na vyměněný výrobek nebo na část výrobku, která byla opravena, uplatňovat dále pouze vůči výrobci.

Záruka (u nových trvanlivých spotřebních výrobků)

8.12. V jakých případech může Spotřebitel uplatnit své právo na záruku?

V případě vadného plnění je poskytovatel povinen poskytnout záruku podle nařízení vlády č. 151/2003 Sb. (ze dne 22. 9.), které se vztahuje na jednotlivé trvanlivé spotřební zboží, pokud je uživatel považován za spotřebitele.

8.13. Jaká práva a jakou lhůtu má spotřebitel v rámci záruky?

A doba záruky:

a) V případě prodejní ceny dosahující 10 000 forintů, ale nepřesahující 250 000 forintů, je doba záruky dva roky,

b) Nad prodejní cenu 250 000 forintů tři roky.

Nedodržení těchto lhůt má za následek zánik práva.

Záruční doba začíná dnem předání spotřebního zboží spotřebiteli, nebo pokud instalaci provádí Poskytovatel nebo jeho zplnomocněný zástupce, dnem instalace.

Pokud spotřebitel uvede spotřební zboží do provozu po uplynutí šesti měsíců od jeho předání, počátečním datem záruční lhůty je den předání spotřebního zboží.

Spotřebitel může svůj požadavek na opravu uplatnit podle svého výběru přímo na sídle Poskytovatele, na jakémkoli jeho pracovišti, pobočce nebo v servisním středisku uvedeném na záručním listu.

Na základě nároku na záruku podle volby oprávněné osoby

  1. může vyžadovat opravu nebo výměnu, pokud není splnění zvoleného záručního práva nemožné, nebo pokud by to pro povinného znamenalo - ve srovnání s plněním jiného záručního nároku - nepřiměřené dodatečné náklady, přičemž se zohlední hodnota služby v bezvadném stavu, závažnost porušení smlouvy a újma způsobená oprávněnému plněním záručního práva; nebo
  2. může požadovat přiměřené snížení protiplnění nebo odstoupit od smlouvy, pokud se povinný nezavázal k opravě nebo výměně, nemůže této povinnosti (...) dostát, nebo pokud oprávněný již nemá zájem na opravě či výměně.

Z důvodu nepodstatné chyby není možné odstoupit.

Je třeba usilovat o 15 dní

Podle § 5 nařízení 19/2014. (IV. 29.) NGM o pravidlech postupu při uplatňování záruk a odpovědnosti za vady u věcí prodaných v rámci smlouvy mezi spotřebitelem a podnikatelem se poskytovatel musí snažit, aby oprava nebo výměna byla provedena nejpozději do 15 dnů provede. Pokud doba opravy nebo výměny přesáhne 15 dní, poskytovatel spotřebitele je povinen informovat o očekávané době opravy nebo výměny. Informace se poskytuje elektronicky nebo jiným způsobem, který umožňuje potvrzení přijetí spotřebitelem, pouze s předchozím souhlasem spotřebitele.

Ha se ukáže, že produkt není opravitelný

Ha během záruční doby při první opravě spotřebního zboží poskytovatel zjistí, že spotřební zboží nelze opravit, není-li stanoveno jinak spotřebitelem, je poskytovatel povinen dodat spotřební zboží 8 dnů na výměnu. Pokud není možné zboží vyměnit, poskytovatel služby je povinen vrátit kupní cenu 8 dnů od vrácení spotřebiteli.

Ha se pokazí produkt počtvrté

Pokud se spotřební zboží během záruční doby po třetí opravě opět porouchá, - není-li spotřebitelem stanoveno jinak - je podnik povinen spotřební zboží do osmi dnů vyměnit. Pokud není možné spotřební zboží vyměnit, je podnik povinen vrátit kupní cenu uvedenou na záručním listu, v jehož nepřítomnosti na dokladu předloženém spotřebitelem, který potvrzuje zaplacení ceny spotřebního zboží - na faktuře nebo účtence vystavené podle zákona o dani z přidané hodnoty - 8 dnů od vrácení spotřebiteli.

Ha se nepodaří opravit do 30 dnů

Ha do opravy spotřebního zboží nedojde do 30. dne od oznámení požadavku na opravu podnikateli, - není-li spotřebitelem stanoveno jinak - je podnikatel povinen spotřební zboží vyměnit do 8 dnů po neúspěšném uplynutí třicetidenní lhůty. Pokud není možné spotřební zboží vyměnit, je podnikatel povinen vrátit spotřebiteli kupní cenu uvedenou na záručním listu, nebo pokud tento chybí, na dokladu předloženém spotřebitelem, který potvrzuje zaplacení ceny spotřebního zboží - na faktuře nebo účtence vystavené podle zákona o dani z přidané hodnoty - do 8 dnů po neúspěšném uplynutí 30denní lhůty na opravu.

Výše uvedené požadavky na zadní část se nevztahují na elektrická kola, elektrické koloběžky, čtyřkolky, motocykly, mopedová kola, osobní automobily, obytné vozy, karavany, karavany s přívěsem, přívěsy ani na motorové vodní plavidla.

8.14. Kdy je podnik osvobozen od záruky?

Poskytovatel je zproštěn odpovědnosti za záruku pouze v případě, že prokáže, že příčina vady vznikla až po plnění. Upozorňuji, že spotřebitel může uplatnit nároky z odpovědnosti za vady a záruky současně a paralelně za stejnou vadu, a to jak z odpovědnosti za vady z titulu právní vady, tak z odpovědnosti záruky. Pokud však spotřebitel uplatnil nárok z vadného plnění úspěšně jednou pro danou vadu (například podnikatel vyměnil výrobek), nemůže pro tutéž vadu uplatnit nárok na jiném právním základě.

8.15. Poskytovatel nenese záruku za škody vzniklé v důsledku přirozeného opotřebení/stárnutí po uplynutí záruční doby (odborně očekávaná životnost).

8.16. Poskytovatel dále nenese odpovědnost za záruku ani ručení za škody, které vznikly v důsledku vadného nebo nedbalého zacházení po přechodu nebezpečí škody, nadměrného zatížení, odlišných vlivů od stanovených, nebo jiného než řádného užívání výrobků.

8.17. Pokud spotřebitel uplatní nárok na výměnu z důvodu závady spotřebního zboží do tří pracovních dnů od nákupu (zprovoznění), je poskytovatel povinen spotřební zboží vyměnit, za předpokladu, že závada brání řádnému užívání.

8.18. Jaké další požadavky mohou být kladeny jako podmínka pro uplatnění záruky?

Pro správné uvedení spotřebního zboží do provozu nebo jeho provozování mohou být vůči spotřebiteli uplatněny speciální požadavky (například pravidelná kontrola), pokud není možné zajistit správné uvedení do provozu nebo provozování jiným způsobem a splnění požadavku nepředstavuje pro spotřebitele nepřiměřenou zátěž.

8.19. Seznam spotřebních výrobků podléhajících povinné záruce naleznete zde: 10/2024. (VI. 28.) nařízení IM o určení okruhu trvanlivých spotřebních výrobků podléhajících povinné záruce

9. POSTUP PŘI UPLATNĚNÍ ZÁRUKY

(V PŘÍPADĚ UŽIVATELŮ KVALIFIKUJÍCÍCH SE JAKO SPOTŘEBITELÉ)

9.1. Ve smlouvě mezi spotřebitelem a podnikatelem se ujednání stran týkající se pravidel postupu při uplatňování záruk a odpovědnosti za vady na věcech prodaných v rámci smlouvy mezi spotřebitelem a podnikatelem nesmí odchýlit od ustanovení vyhlášky č. 19/2014 (IV. 29.) NGM ve prospěch spotřebitele.

9.2. Spotřebitel má povinnost prokázat uzavření smlouvy (faktura nebo i jen účtenka).

9.3. Náklady spojené s plněním záručních povinností nese Poskytovatel (občanský zákoník § 6:166).

9.4. Poskytovatel je povinen sepsat protokol o reklamaci nebo záručním nároku spotřebitele, který u něj byl nahlášen.

9.5. Kopie zápisu musí být neprodleně a prokazatelným způsobem zpřístupněna spotřebiteli.

9.6. Pokud Poskytovatel při oznámení reklamace spotřebitele ohledně záruky nebo odpovědnosti za vady nemůže vyjádřit své stanovisko k možnosti vyřízení reklamace, je povinen do pěti pracovních dnů, prokazatelným způsobem, informovat spotřebitele o svém stanovisku – v případě zamítnutí reklamace také o důvodech zamítnutí a o možnosti obrátit se na smírčí orgán.

9.7. Poskytovatel je povinen uchovávat protokol po dobu tří let od jeho vyhotovení a na žádost kontrolního orgánu jej předložit.

9.8. Poskytovatel se musí snažit provést opravu nebo výměnu nejpozději do patnácti dnů. Pokud doba opravy nebo výměny přesáhne 15 dnů, pak poskytovatel spotřebitele je povinen informovat o očekávané době opravy nebo výměny. Informace se poskytují elektronicky nebo jiným způsobem, který umožňuje potvrzení přijetí spotřebitelem, pouze s předchozím souhlasem spotřebitele.

10. RŮZNÁ USTANOVENÍ

10.1. Poskytovatel je oprávněn k plnění svých povinností využít spolupracovníka. Za protiprávní jednání tohoto spolupracovníka nese plnou odpovědnost, jako by protiprávní jednání spáchal sám.

10.2. Pokud se jakákoli část těchto Pravidel stane neplatnou, nezákonnou nebo nevynutitelnou, nebude to mít vliv na platnost, zákonnost a vynutitelnost zbývajících částí.

10.3. Pokud Poskytovatel nevyužije právo, které mu náleží na základě tohoto Řádu, nevyužití práva se nepovažuje za vzdání se tohoto práva. Vzdání se jakéhokoli práva je platné pouze na základě výslovného písemného prohlášení k tomu určeného. To, že Poskytovatel jednou nepřísně trvá na některé podstatné podmínce nebo ustanovení Řádu, neznamená, že se vzdává práva v budoucnu trvat na přísném dodržování této podmínky nebo ustanovení.

10.4. Poskytovatel a Uživatel se snaží své sporné záležitosti řešit smírnou cestou.

10.5. Strany konstatují, že internetový obchod Poskytovatele funguje v Maďarsku a jeho údržba je rovněž prováděna zde. Vzhledem k tomu, že stránka je přístupná i z jiných zemí, uživatelé výslovně berou na vědomí, že ve vztahu mezi uživatelem a Poskytovatelem je rozhodným právem maďarské právo. Pokud je uživatel spotřebitelem, podle § 26 odst. 1 občanského soudního řádu je v případě sporů vyplývajících z této smlouvy výlučně příslušný soud podle vnitrostátního bydliště žalovaného (spotřebitele).

10.6. Poskytovatel v souvislosti s přístupem k produktům dostupným v e-shopu neuplatňuje odlišné obecné podmínky přístupu z důvodů státní příslušnosti, bydliště nebo místa usazení uživatele.

10.7. Poskytovatel – pokud jde o způsoby platby, které akceptuje – neuplatňuje odlišné podmínky pro platební operaci z důvodů státní příslušnosti, bydliště nebo místa usazení uživatele, místa vedení platebního účtu, místa usazení poskytovatele platebních služeb nebo místa vydání bezhotovostního platebního prostředku v rámci Evropské unie.

10.8. Poskytovatel odpovídá za dodržování nařízení EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (EU) 2018/302 o opatřeních proti neoprávněnému územnímu omezení obsahu a dalším formám diskriminace na vnitřním trhu na základě státní příslušnosti, místa bydliště nebo místa usazení zákazníka, jakož i za dodržování nařízení 2006/2004/ES a (EU) 2017/2394 a směrnice 2009/22/ES, včetně jejich novelizací.

11. POSTUP ŘEŠENÍ STÍŽNOSTÍ

(V PŘÍPADĚ UŽIVATELŮ KVALIFIKOVANÝCH JAKO SPOTŘEBITELÉ)

11.1. Cílem poskytovatele je splnit všechny objednávky v odpovídající kvalitě a k plné spokojenosti objednatele. Pokud má uživatel přesto nějakou stížnost týkající se smlouvy nebo jejího plnění, může ji oznámit na výše uvedeném telefonním čísle, e-mailové adrese nebo písemně.

11.2. Poskytovatel okamžitě prozkoumá ústní stížnost a v případě potřeby ji napraví. Pokud zákazník nesouhlasí s řešením stížnosti nebo není možné stížnost okamžitě prošetřit, poskytovatel neprodleně sepíše protokol o stížnosti a svém stanovisku k ní a předá jeho kopii zákazníkovi.

11.3. Písemnou stížku poskytovatel do 30 dnů písemně odpoví způsobem, který lze věcně doložit, a zajistí její oznámení. Odmítnutí stížnosti zdůvodní. Protokol o stížnosti a kopii odpovědi poskytovatel uchovává po dobu 3 let a na požádání jej předloží kontrolním orgánům.

11.4. Informujeme vás, že v případě zamítnutí vaší stížnosti můžete zahájit řízení u příslušného úřadu nebo smírčího orgánu, a to podle následujícího (poskytovatel neučinil obecné prohlášení o podřízení se):

11.5. Spotřebitel se může s reklamací obrátit na orgán ochrany spotřebitele:

Podle ustanovení § 45/A odst. (1)-(3) zákona o ochraně spotřebitele a na základě nařízení vlády č. 387/2016 (XII. 2.) o určení orgánu ochrany spotřebitele jedná jako obecný orgán ochrany spotřebitele krajský úřad: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok

11.6. Spotřebitel má v případě stížnosti možnost obrátit se na smírčí orgán, jehož kontaktní údaje naleznete zde:

Békéltető testület neve

Sídlo a adresa smírčí komise:

Ilustrace oblasti

Budapešťský smírčí orgán

Budapešť
Budapešťský smírčí orgán
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax číslo: (1) 488-2186
Předseda: Dr. Inzelt Éva VeronikaAdresa webu: https://bekeltet.bkik.hu/
E-mailová adresa: bekelteto.testulet@bkik.hu

Budapešť

Smírčí výbor okresu Baranya

Pécs
Smírčí komise okresu Baranya
Adresa: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Telefonní číslo: (72) 507-154; (20) 283-3422
Fax číslo: (72) 507-152
Předseda: Dr. Bércesi Ferenc
Honza stránky: www.baranyabekeltetes.hu

E-mailová adresa: info@baranyabekeltetes.hu
kerelem@baranyabekeltetes.hu

Baranya župa,

Somogy župa,

Okres Tolna

Borsod-Abaúj-Zemplén
Vármegyei smírčí soud

Miskolc
Smírčí výbor okresu Borsod-Abaúj-Zemplén
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonní číslo: (46) 501-091 (nové případy);
501-871 (probíhající případy)
Předseda: Dr. Tulipán Péter
Honza stránky: www.bekeltetes.borsodmegye.hu

E-mailová adresa: bekeltetes@bokik.hu

Okres Borsod-Abaúj-Zemplén,

Heves župa,

Nógrád župa

Csongrád-Csanád župní
Smírčí komise

Szeged
Csongrád-Csanád Okresní smírčí komise
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonní číslo: (62) 554-250/118 linka
Fax číslo: (62) 426-149
Předseda: Dr. Horváth Károly
Honza stránky: www.bekeltetes-csongrad.hu

E-mailová adresa: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Okres Békés,

Okres Bács-Kiskun,

Csongrád-Csanád župa

Smírčí komise župy Fejér

Székesfehérvár
Smírčí komise župy Fejér
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax číslo: (22) 510-312
Předseda: Dr. Vári Kovács József
Honza stránky: www.bekeltetesfejer.hu

E-mailová adresa: bekeltetes@fmkik.hu; fmkik@fmkik.hu

Okres Fejér,

Komárom-Esztergom župa,

Okres Veszprém

Győr-Moson-Sopronská župa
Smírčí komise

Győr
Smírčí komise župy Győr-Moson-Sopron
Adresa: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-217
Předseda: Dr. Bagoly Beáta
Honza stránky: https://gymsmkik.hu/bekelteto
E-mailová adresa: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Győr-Moson-Sopron župa,

Vas župa,

Zala župa

Hajdú-Bihar župní
Smírčí komise

Debrecen
Hajdú-Bihar Okresní smírčí komise
Sídlo: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Üřadní místo: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefonní číslo: (52) 500-710; (52) 500-745
Fax číslo: (52) 500-720
Předseda: Dr. Hajnal Zsolt
Honza stránky: https://www.hbmbekeltetes.hu
E-mailová adresa: bekelteto@hbkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok župa,

Okres Hajdú-Bihar,

Okres Szabolcs-Szatmár-Bereg

Smírčí výbor župy Pest

Budapešť
Smírčí komise župy Pest
Sídlo: 1055 Budapešť, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Telefonszáma: +36 1 792 7881
Předseda: Dr. Koncz Pál
Honza stránky: www.pestmegyeibekelteto.hu

 www.panaszrendezes.hu

E-mailová adresa: pmbekelteto@pmkik.hu

Okres Pest

 

11.7. Do pravomoci smírčího orgánu patří řešení spotřebitelských sporů mimo soudní řízení. Úkolem smírčího orgánu je pokusit se o uzavření smíru mezi stranami za účelem vyřešení spotřebitelského sporu, a pokud tento pokus selže, rozhodnout ve věci tak, aby byla zajištěna jednoduchá, rychlá, efektivní a nákladově úsporná ochrana spotřebitelských práv. Smírčí orgán na žádost spotřebitele nebo poskytovatele služby poskytuje rady týkající se práv spotřebitele a povinností, které na spotřebitele dopadají.

V usnesení smírčího orgánu, v případě nedohody rada ve věci rozhodne

a) vydá rozhodnutí obsahující závazek, pokud

aa) žádost je oprávněná a podnik – v obecné prohlášení o podřízení se podle § 36/C, které je zapsáno u smírčího orgánu nebo komory, případně uvedeno v jeho obchodní komunikaci – při zahájení řízení nebo nejpozději do doby vydání rozhodnutí uznal rozhodnutí smírčího orgánu za pro něj závazné, nebo

ab) podnik neučinil prohlášení o podřízení se, ale žádost je opodstatněná a nárok, který chce spotřebitel uplatnit – ani v žádosti, ani při vydání rozhodnutí obsahujícího závazek – nepřesahuje dvě stě tisíc forintů, nebo

b) doporučí, pokud je žádost opodstatněná, avšak podnik na začátku řízení prohlásil, že rozhodnutí rady nepovažuje za závazné, nebo pokud o uznání rozhodnutí rady vůbec neprojevil stanovisko.

11.8. V případě přeshraničního spotřebitelského sporu souvisejícího s online kupní nebo online smlouvou o poskytování služeb je příslušný smírčí orgán provozovaný komorou určenou nařízením ministra odpovědného za ochranu spotřebitele.

11.09. Podnik je povinen spolupracovat v řízení před smírčím orgánem, v rámci kterého je povinen zaslat smírčímu orgánu odpověď s obsahem stanoveným ve Fgytv. a ve lhůtě tam uvedené. S výjimkou použití nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o online řešení spotřebitelských sporů a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES je podnik povinen zajistit účast osoby oprávněné k uzavření smíru na slyšení. Na online slyšení je zástupce podniku oprávněný k uzavření smíru povinen se online účastnit. Pokud spotřebitel požádá o osobní slyšení, je zástupce podniku oprávněný k uzavření smíru povinen se slyšení alespoň online účastnit.

11.10. Pokud se Spotřebitel neobrátí na smírčí orgán nebo pokud řízení nepřineslo výsledek, má Spotřebitel možnost pro vyřešení sporu podat žalobu k soudu. Žaloba musí být podána žalobním návrhem, ve kterém musí být uvedeny následující informace:
• příslušný soud;
• jména stran a jejich zástupců, bydliště a procesní postavení;
• uplatňované právo, s uvedením skutečností, na nichž je založeno, a jejich důkazů;
• ty údaje, ze kterých lze určit příslušnost a pravomoc soudu;
• jasnou žádost směřující k rozhodnutí soudu.
K žalobě je třeba přiložit ten dokument nebo jeho kopii, na jehož obsah se odkazuje jako na důkaz.

12. AUTORSKÁ PRÁVA

12.1. Jelikož je webová stránka https://lumee.cz/ považována za autorské dílo, je zakázáno stahovat (kopírovat), znovu zpřístupňovat veřejnosti, jinak využívat, elektronicky ukládat, zpracovávat a prodávat obsah z webu https://lumee.cz/ nebo jeho jakoukoli část bez písemného souhlasu Poskytovatele – s výjimkou právních dokumentů, protože uživatel může Všeobecné obchodní podmínky a informace o ochraně osobních údajů stahovat bez jakýchkoli podmínek a omezení a může je uchovávat v jakékoli formě.

12.2. Z webové stránky https://lumee.cz/ a její databáze lze jakékoli informace, obrazové či textové zobrazení, obsahové prvky, vzhled a charakter webové stránky převzít pouze s písemným souhlasem a vždy s uvedením odkazu na danou webovou stránku.

12.3.. Poskytovatel si vyhrazuje všechna práva ke všem prvkům své služby, k doménovým jménům, k sekundárním doménovým jménům vytvořeným z nich a k internetovým reklamním plochám.

12.4. Je zakázáno adaptovat nebo dekompilovat obsah webové stránky https://lumee.cz/ nebo její části; nespravedlivě získávat uživatelská jména a hesla; používat jakoukoli aplikaci, která umožňuje měnit nebo indexovat webovou stránku https://lumee.cz/ nebo její části.

12.5. Název https://lumee.cz/ je chráněn autorskými právy, jeho použití kromě odkazu je možné pouze s písemným souhlasem Poskytovatele.

12.6. Uživatel bere na vědomí, že v případě užívání bez licence náleží Poskytovateli smluvní pokuta. Výše pokuty je 60 000 Kč včetně DPH za každý obrázek, 20 000 Kč včetně DPH za každé slovo, případně 40 000 Kč/den. V případě porušení autorských práv Poskytovatel využívá notářské osvědčení, jehož náklady rovněž nese porušující uživatel.

13. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Prohlášení o ochraně osobních údajů webu je k dispozici na následující stránce: https://lumee.cz/adatvedelem


Cegléd, 17. března 2025

Vzor prohlášení o odstoupení od smlouvy

(pouze v případě odstoupení od smlouvy vyplňte a zašlete zpět)

 

Cíl: Pap Ármin e.v., 2700 Cegléd, Alkotmány utca 22., contact@lumee.hu, +36 30 563 2740

 

Alulírott kijelentem hogy gyakorlom elállási/felmondási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére:

 

Megrendelés időpontja /átvétel időpontja:

 

Fogyasztó(k) neve:

 

Fogyasztó(k) címe:

 

A podpis(y) spotřebitele(ů) (pouze v případě oznámení písemnou formou):

 

Dátum: